Els problemes d'aprenentatge no son deguts al retard mental o a trastorns emocionals. En definitiva, només podem parlar de nens amb DA quan fem referència a subjectes que:
- Tenen un coeficient intel·lectual normal, o molt pròxim a la normalitat, o fins i tot superior.
- El seu ambient sociofamiliar és normal.
- No presenten dèficits sensoriales ni afeccions neurològiques significatives.
- El seu rendiment escolar es manifesta insatisfactori.
La simptomatologia més general en els alumnes amb dificultats d'aprenentatge inclou problemes del tipus dels que s'indiquen en els següents camps de la conducta i l'aprenentatge:
- Activitat motriu: hiperactivitat o hipoactivitat, poca destresa motora, dificultat en la coordinació...
- Atenció: poca concentració, dispersió,...
- Àrea matemàtica: problemes en seriaciones, inversió de xifres, repetots errors en el càlcul,...
- Àrea verbal: problemes en la codificació /descodificació simbòlica, irregularitats lectoescriptores, disgrafies,...
- Emotivitat: desajustaments emocionals lleus, escassa autoafirmació personal,...
- Memòria: dificultats de fixació, oblits...
- Percepció: inadequada reproducció de formes geomètriques, confusió figura-fons, inversions de lletres, rotacions,...
- Sociabilitat: inhibició participativa, escassa habilitat social, agresivitat...
El diagnòstic sempre haurà de ser confirmat pel pedagog, psicòleg o psicopedagog.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada