Un altre recurs necessari per què l'escola inclusiva sigui possible és la figura del vetllador/a.
La funció principal que té el vetllador/a és ajudar l'alumne amb necessitats educatives especials en els seus desplaçaments per l'aula i pel centre en general i fora del centre si és necessari amb el seu mitjà de mobilitat (cadira de rodes, caminadors, bastons...) i en aspectes de la seva autonomia personal (higiene, alimentació...) per garantir que pugui participar en totes les activitats i realitzar els seus tractaments específics en el centre docent.
En el següent enllaç podeu conèixer el cas d'en Pere, un nen autista que des dels dos anys va a l'escola ordinària amb els seus companys. Això li ha anat molt bé a en Pere per aprendre, sobretot, hàbits, a estar-se a classe en silenci i a fer les activitats que toca. Però, per fer-ho, necessita en tot moment estar acompanyat.
A continuació teniu un enllaç d'un vídeo que tracta d'un altre nen autista escolaritzat en un centre ordinari i d'una nena diabètica que necessita que se li facin controls glucèmics. En els dos casos és indispensable el vetllador perquè els nens puguin estar integrats a l'escola ordinària.
En els dos vídeos podreu comprovar que un alumne amb NEE pot estar integrat gràcies al suport de la vetlladora.
Bones,
ResponEliminasóc una estudiant de 1r de magisteri. Hem consultat i citat aquesta pàgina per a fer un treball. Si ens passes el teu cognom complet, et farem constar a la bibliografia. Si no veiéssis ni contestéssis aquest comentari, farem constar P., M.
Gràcies!
Marta
Hola! Acabo de titularme en vetlladora escolar i vaig molt perduda. Com i a on puc trobar feina? Gracies.
ResponEliminamanresamontse@gmail.com