12 de febr. 2010

LA FIGURA DEL VETLLADOR ESCOLAR

Un altre recurs necessari per què l'escola inclusiva sigui possible és la figura del vetllador/a.
La funció principal que té el vetllador/a és ajudar l'alumne amb necessitats educatives especials en els seus desplaçaments per l'aula i pel centre en general i fora del centre si és necessari amb el seu mitjà de mobilitat (cadira de rodes, caminadors, bastons...) i en aspectes de la seva autonomia personal (higiene, alimentació...) per garantir que pugui participar en totes les activitats i realitzar els seus tractaments específics en el centre docent.
En el següent enllaç podeu conèixer el cas d'en Pere, un nen autista que des dels dos anys va a l'escola ordinària amb els seus companys. Això li ha anat molt bé a en Pere per aprendre, sobretot, hàbits, a estar-se a classe en silenci i a fer les activitats que toca. Però, per fer-ho, necessita en tot moment estar acompanyat.
A continuació teniu un enllaç d'un vídeo que tracta d'un altre nen autista escolaritzat en un centre ordinari i d'una nena diabètica que necessita que se li facin controls glucèmics. En els dos casos és indispensable el vetllador perquè els nens puguin estar integrats a l'escola ordinària.
En els dos vídeos podreu comprovar que un alumne amb NEE pot estar integrat gràcies al suport de la vetlladora.

2 comentaris:

  1. Bones,

    sóc una estudiant de 1r de magisteri. Hem consultat i citat aquesta pàgina per a fer un treball. Si ens passes el teu cognom complet, et farem constar a la bibliografia. Si no veiéssis ni contestéssis aquest comentari, farem constar P., M.

    Gràcies!

    Marta

    ResponElimina
  2. Hola! Acabo de titularme en vetlladora escolar i vaig molt perduda. Com i a on puc trobar feina? Gracies.
    manresamontse@gmail.com

    ResponElimina